Gümüşhane Üniversitesinin ev sahipliğinde gerçekleştirilecek eğitim 4 farklı üniversiteden 12 eğitmen ve 10 farklı üniversiteden 20 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirildi. 

Coğrafya, Jeomorfoloji, Biyoloji, Sosyoloji, Moleküler Biyoloji ve Genetik, Tarih ile Türk Dili ve Edebiyatı bölüm ve anabilim dallarından projeye katılan öğrencilere 4 gün boyunca konuyla ilgili bilgilendirmeler teorik ve uygulamalı dersler şeklinde verilecek.

Dr. Mustafa Çalık Kongre ve Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilen etkinliğin açılış konuşmasını yapan Rektör Prof. Dr. Halil İbrahim Zeybek, “Ülkesini tanımayan insan, vatanını sevemez. Bu nedenle ülkemizin sahip olduğu doğal güzellikleri tanımalıyız ve korunması için elimizden geleni yapmalıyız. Sahipsiz olan memleketin batması haktır; sen sâhip olursan bu vatan batmayacaktır diyor Mehmet Akif Ersoy. Bu sahip çıkma durumu mevcut varlıklarının değerinin farkına varılması ile başlamalıdır. Elimizdekinin değerini bilmezsek onu korumanın ne kadar önemli olduğunu anlayamayız. Bu kapsamda yapılan farkındalık arttırma eğitimi projeleri konuya ilgi duyan katılımcılar ve alanında uzman eğitmenleri bir araya getirmesi bakımından büyük önem arz ediyor. Gümüşhane Üniversitesi son yıllarda çok sayıda bilimsel araştırma projesi ve bilimsel eğitim organizasyonuna ev sahipliği yaptı ve yapmaya da devam ediyor.  Bu projelerde ülkemizin ihtiyaç duyduğu niteliği geliştirilmiş öğrenci sayısının artırılmasına katkıda bulunulmaktadır. Çevre Farkındalığı Arttırma Eğitimi (Gümüşhane) başlıklı bu projenin Gümüşhane ilimiz ve ülkemiz için hayırlara vesile olmasını diliyorum” dedi.

Proje yürütücüsü Prof. Dr. Abdurrahman Dokuz ise eğitim programıyla ilgili olarak, “Çevremizdeki sorunlara çözüm üretebilmemiz için öncelikle sorunları tespit edebilmeli ve ortaya çıkış nedenlerini bilmeliyiz. Bunları yaparken de mevcut değerlerimizin kıymetini bilmeli ve korunmasını sağlamalıyız. Bu kapsamda çevre farkındalığının geliştirilmesi, bireylerin sürdürülebilir bir gelecek adına hareket geçilmesine dair ilk adımlardan bir tanesidir. Bugün öğretmen ve öğretmen adaylarından oluşan bir katılımcı grubumuz var. Katılımcılar burada öğrendikleri bilgileri ve uygulamaları öğretmenlik yaptıkları ve yapacakları şehirde kendi öğrencilerine aktaracaklar. Bu durum etkinliğin yaygın etkisini artıracak. Bugün Gümüşhane ili örneği üzerinden verilen bu eğitim, katılımcı grubunda yer alan 20 öğretmen ve öğretmen adayının kendi şehirlerinde çevre farkındalığı konulu bir etkinlik yapması ile bilginin yayılım hızı yirmi kat artacaktır. Etkinliğe desteklerinden dolayı TÜBİTAK Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı’na teşekkür ediyorum” ifadelerini kullandı.

Açılış konuşmalarının ardından Rektör Zeybek, “Yok Olan Topraklar ve Bunun Yaşam Açısından Etkileri” konulu sunumunu yaptı. 

Ders kapsamında toprakların, insanlar ve diğer canlıların yaşamlarını sürdürmelerindeki öneminden bahseden Rektör Zeybek, atalarımızın ve güvenlik güçlerinin vatan toprağı için verdiği mücadeleyi hatırlatarak her bir karış toprağın kıymetinin bilinmesi gerektiğini vurguladı.

Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Selçuk Alemdağ ise “Arazi Bize Ne Söyler?” konulu sunumu ile doğa üzerinde yapılacak tüm mühendislik uygulamalarında en akılcı ve doğaya en az zarar veren sürdürülebilir tekniklerin kullanılması gerektiğine değindi. 

Eğitimler Öğr. Gör. Ayşen Gönül Zeybek’in “Küresel İklim Değişikliği ve Türkiye’ye Olası Etkileri”, Doç. Dr. Faruk Aylar’ın “Canlılar Açısından Çevrenin Önemi”, Dr. Öğr. Üyesi Fergan Karaer’in “Hayvan ve Bitki Türlerinin Yok Olması ve Değişen Habitatlar”, Doç. Dr. Mutlu Kaya’nın “Sürdürebilir Kırsal Kalkınma ve Önemi” ve Prof. Dr. Faruk Maraşlıoğlu’nun “Su Varlığı ve Gelecek İçin Korunmasının Gerekliliği” konulu sunumları ile devam etti.

Düzenlenen projenin ikinci ve üçüncü gününde Gümüşhane’nin önemli turistik alanlarına düzenlenen teknik gezi ile dördüncü ve son günü ise bilimsel ve estetik değere sahip doğal alanlarda karşılaşılan sorunların çözümüne ve bu alanların sürdürülebilir kullanımına dair toplantıların gerçekleştirilmesi ile devam edecek.